گیگاهلپ سایت اطلاعات عمومی دیجیتال

پایگاه اطلاعاتی


کسب اطلاعات دیجیتال کامپیوتر و موبایل

استخدام کارشناس فنی
روش های رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting تلگرام29 آذر 1397بازدید : 9076

اگر با مشکل وصل نشدن تلگرام یا همان مشکل Connecting مواجه هستید، مراحل زیر را به ترتیب برای از بین بردن آن طی کنید:

قدم اول: متصل بودن به اینترنت را بررسی کنید

وصل نشدن تلگرام

 

توجه : قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید در نظر داشته باشید که سایت تلگرام و سرویس ارسال اس ام اس به مشترکین از طرف مخابرات قطع و فیلتر هستند، پس در نتیجه شاید پس از مرور کلی این مقاله به نتیجه دلخواه نرسید، زیرا این مقاله با در نظر گرفتن اینکه مشکلی از سمت مخابرات وجود ندارد نوشته شده است.

در بسیاری از شرایط کاربران قبل از اینکه مطمئن شوند که به اینترنت متصل هستند، برنامه تلگرام را اجرا می‌کنند. طبیعی است که در این شرایط با عبارت Connecting و مشکل وصل نشدن تلگرام به سرور مواجه شوید. بنابراین در اولین قدم وصل بودن دستگاهتان به شبکه اینترنت وای فای یا موبایل دیتا (Mobile Data) را مورد بررسی قرار دهید و از وجود این اتصال اطمینان حاصل کنید.

قدم دوم: از صحت سرویس دهی شبکه اینترنت اطمینان حاصل کنید

بعد از اینکه مطمئن شدید دستگاهتان به شبکه اینترنت متصل است، باید سرویس‌دهی آن را بررسی کنید. مطمئنا اگر در سیستم رد و بدل داده شبکه اینترنتی که به آن متصل هستید اختلالی ایجاد شود، برنامه تلگرام هم قادر به کانکت شدن به سرورهایش نخواهد بود. در نتیجه شما با مشکل وصل نشدن تلگرام یا همان عبارت Connecting رو به رو می‌شوید.

وصل نشدن تلگرام

پس در قدم دوم سرویس دهی شبکه اینترنت خود را بررسی کنید. برای انجام این کار مرورگر دستگاه را اجرا و سایتی را باز کنید. اگر سایت های دیگر اجرا شدند، پس مشکل از شبکه اینترنت شما نیست، اما اگر باز شدن سایت های دیگر هم با مشکل همراه بود، مطمئنا مشکل ایجاد شده در تلگرام هم با این مسئله و اختلال در سرویس‌دهی شبکه اینترنتی که به آن وصل هستید ارتباط دارد. پس شبکه اینترنت خود را تغییر دهید یا منتظر بمانید تا اختلال‌های آن برطرف شود.

قدم سوم: دسترسی برنامه تلگرام را بررسی کنید

در برخی شرایط ممکن است شما به طور ناخودآگاه برای دسترسی تلگرام به اینترنت و استفاده از آن محدودیت قائل شده باشید و این مسئله منجر به بروز مشکل وصل نشدن تلگرام شود. برای مثال اگر اپلیکیشن فایروال بر روی گوشی یا تبلت شما نصب شده باشد، ممکن است دسترسی تلگرام به اینترنت را محدود کرده باشد. پس وارد اپلیکیشن فایروال شوید و دسترسی‌های تلگرام را بررسی کنید.

وصل نشدن تلگرام

مسئله بعدی که اگر از موبایل دیتا (Mobile Data) یا اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید باید به آن توجه داشته باشید، این است که محدودیت مصرف داده را برای آن فعال نکرده باشید. برای بررسی این موضوع در اندروید مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش Settings بروید.
  • گزینه Data Usage را انتخاب کنید.
  • در تب Mobile یا Mobile Data گزینه Set Mobile Data Limit را بیابید.
  • از غیرفعال بودن این گزینه اطمینان حاصل کنید.

قدم سوم: اپلیکیشن تلگرام را حذف و بار دیگر نصب کنید

وصل نشدن تلگرام

در برخی شرایط حذف و نصب مجدد برنامه تلگرام هم می‌تواند منجر به رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting تلگرام شود. در برخی موارد آپدیت نبودن تلگرام ممکن اس منجر به بروز مشکلات این چنینی گردد که این مشکل با حذف و نصب مجدد اپلیکیشن برطرف می‌شود. در نظر داشته باشید که همیشه برای دانلود جدیدترین نسخه تلگرام از منابع قابل اعتمادی مثل گوگل پلی استور (Google Play Store) یا کافه بازار استفاده کنید و از منابع ناشناس اپلیکیشن تلگرام را دانلود نکنید.

 

قدم چهارم: حذف حافظه کش و دیتای تلگرام

در برخی شرایط دیده شده که حذف کردن حافظه کش (Cache) و دیتای (Data) برنامه تلگرام منجر به رفع مشکل Connecting یا کانکتینگ آن شده است. بنابراین شما هم به این مسئله به عنوان یک راه حل نگاه کنید و حافظه کش و دیتای تلگرام را یک بار حذف کنید. برای انجام این کار از طریق خود تلگرام مراحل زیر را طی کنید:

وصل نشدن تلگرام

  • وارد تلگرام شوید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Data & Storage را انتخاب نمایید.
  • گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache و همچنین Local Database را لمس و با حذف این اطلاعات موافقت کنید.

برای حذف حافظه کش و دیتای تلگرام از طریق خود دستگاه اندرویدی هم مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
  • برنامه تلگرام را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید و این اطلاعات را حذف نمایید.

اگر گزینه Clear Data را با طی کردن مراحل فوق نیافتید، گزینه Manage Space را لمس کنید و سپس در تنظیمات خود تلگرام دو گزینه Clear Cache و Local Database را انتخاب نمایید و اطلاعات آن دو را حذف کنید.

قدم پنجم: تغییر شماره تلفن تلگرام

وصل نشدن تلگرام

این راه حل شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما در برخی شرایط منجر به رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting تلگرام شده است. در این روش لازم است تا ابتدا شماره تلگرام خود را تغییر دهید و سپس بار دیگر با طی کردن مراحل مشابه شماره قبلی خود را فعال کنید.

قدم ششم: تغییر IP

وصل نشدن تلگرام

تلگرام به تازگی قابلیت استفاده از پروکسی داخلی را به مسنجر خود اضافه کرده است. تغییر دادن IP شما با استفاده از این قابلیت یا سایر ابزارهای تغییر IP در برخی شرایط ممکن است منجر به رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting آن شود.

قدم هفتم (مخصوص آیفون و آیپد): ریست کردن Network Overrides

این روش فقط در آیفون و آیپد های اپل قابل استفاده است و در بسیاری از موارد دیده شده که منجر به رفع مشکل Connecting تلگرام یا مشکل وصل نشدن تلگرام به سرورهایش شده است. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

وصل نشدن تلگرام

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • در منوی برنامه، 10 بار پیاپی گزینه Settings را لمس کنید.
  • گزینه Reset Permissions را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Reset Tooltip را انتخاب کنید.
  • گزینه Network Overrides را انتخاب نمایید.
  • گزینه Reset را لمس کنید.
  • گزینه Restart را از بخش فوقانی صفحه انتخاب نمایید.

به احتمال زیاد با طی کردن مراحل فوق مشکل وصل نشدن تلگرام شما برطرف می‌شود.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting تلگرام پرداختیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، با کارشناسان گیگاهلپ تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

دسته بندی : اطلاعات موبایلی
استخدام کارشناس فنی