گیگاهلپ سایت اطلاعات عمومی دیجیتال

پایگاه اطلاعاتی


کسب اطلاعات دیجیتال کامپیوتر و موبایل

استخدام کارشناس فنی
نکاتی برای صاحبان گوشی های اندروید01 دی 1397بازدید : 3874

شما می توانید روی سیستم عامل گوشی های اندروید ترفندها و حقه های بسیاری را پیاده کنید. بسیاری از صاحبان گوشی های اندروید از این حقه ها و ترفندها بی خبرند. خیلی از این ترفندها بر روی برنامه های بومی سیستم عامل اندروید اجرا می شوند و برخی دیگر روی نوتیفیکیشن های مربوط به LED گوشی ها! برخی مربوط به ژست های لمسی گوشی هستند و بعضی دیگر از این حقه ها به دسته بندی های ممکن روی فولدرهای گوشی می پردازند. در هر صورت می توانید با مطالعه ی این مقاله به عنوان بخش اول آموزش ترفندهای اندروید و بخش های دیگر  که در آینده منتشر می شوند، تعدادی از این حقه ها را بیاموزید. طبیعی است که شما با استفاده از این حقه ها از داشتن سیستم عامل منعطفی چون اندروید لذت خواهید برد.

 

وای فای گوشی خود را شارژ کنید!

 آیا می دانستید که شما با دستوراتی که به گوگل می دهید، می توانید در هزینه و زمان استفاده از داده های خود روی گوشی تلفن همراهتان صرفه جویی کنید؟بسیاری از کاربران اندروید نمی دانند که می توانند میزان مصرف داده روی گوشی خود را کنترل و تنظیم کنند.شما می توانید با به کار بستن این ترفند تا سی درصد در استفاده از داده های روی اینترنت صرفه جویی کنید.خوب چطور می توانیم وای فای گوشی خود را طوری تنظیم کنیم که هزینه های اینترنتمان کم شود؟برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید.

قدم اول: به Chrome  بروید.

قدم دوم: روی Setting تپ کنید.شما می توانید آیکون Setting را به شکل یک چرخ دنده مشاهده کنید.

قدم سوم: روی آیکن Data Saver تپ کنید و این گزینه را فعال سازید.برای اینکه مطمئن شوید این گزینه فعال شده است، باید کلمه ی on را در زیر عبارت Data Saver ببینید.

خوب حالا یک نکته ی کاربردی دیگر که خلاف هدف ترفند اول است! آیا می دانستید که می توانید به تلفن همراه خود دستور دهید که حتی هنگام رفتن گوشی به خواب (  مد Sleep ) وای فای را روشن نگه دارد؟ گاهی در حال دانلود برنامه و یا ویدیویی هستید و می خواهید دانلود این برنامه یا فیلم حتی حین رفتن گوشی به مد اسلیپ هم ادامه پیدا کند. در این صورت می توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که بعد از رفتن گوشی به مد Sleep دانلود ادامه یابد و اتصال به وای فای قطع نشود.برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی Setting در صفحه خانه ی موبایل خود تپ کنید.

قدم دوم: روی Wi-Fi تپ کنید.

قدم سوم: روی گزینه ی Advanced تپ کنید.

قدم چهارم: روی Keep Wi-Fi on during Sleep تپ کنید و زمان آن را Always انتخاب کنید.

نکات گوشی های اندروید

در این صورت حتی اگر صفحه ی گوشی شما خاموش شد(گوشی به خواب رفت- مد Sleep)  گوشی به وای فای متصل می ماند و با هر بار روشن کردن صفحه ی گوشی لازم نیست که اتصال به وای فای را برقرار سازید و از این جهت در مصرف باتری گوشی صرفه جویی خواهید کرد.

دسته بندی : اطلاعات موبایلی
استخدام کارشناس فنی