گیگاهلپ سایت اطلاعات عمومی دیجیتال

پایگاه اطلاعاتی


کسب اطلاعات دیجیتال کامپیوتر و موبایل

استخدام کارشناس فنی
رجیستر موبایل در سیستم همتا28 آذر 1397بازدید : 5623

رجیستر موبایل در سیستم همتا

اخیرا بسیاری از کاربران پس خرید تلفن های همراه جدید خود با مساله جدیدی به نام سامانه همتا مواجه شده اند و پس از مدت زمان کوتاهی سیم کارت غیرفعال شده و این عمل برای هر سیم کارت جدیدی اتفاق خواهد افتاد.

 

برای رفع این مساله شما باید تلفن همراه خود را در سامانه همتا رجیستر یا ثبت نام کنید.

طریقه رفع ثبت تلفن همراه در سامانه همتا در پایین بطور کامل توضیح داده شده است :

پیش از آنکه در زمان خرید گوشی‌ هوشمند جدید به سراغ ثبت آن در سامانه بروید و به‌اصطلاح گوشی‌ هوشمندتان را رجیستر کنید، باید چند نکته را رعایت کنید که البته نیازی به باز کردن جعبه گوشی و استفاده از آن ندارد.

  • در وهله‌ی اول می‌توانید برای استعلام اصالت، شناسه‌ی ۱۵ رقمی IMEI را بدون هر گونه خط تیره یا ممیزی که روی جعبه‌ی گوشی قابل دیدن است، به شماره‌ی ۷۷۷۷ پیامک کنید یا از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* و انتخاب استعلام اصالت و وارد کردن کد IMEI، از اصالت گوشی آگاه شوید.
  • حتما توجه داشته باشید که پاسخ دریافت‌شده از طریق پیامک با سرشماره‌ی سامانه‌ی همتا (۷۷۷۷) باشد. در پیامک دریافتی اطلاعاتی از قبیل نام و مدل گوشی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که می‌توان با مطابقت آن با گوشی که در حال خریداری هستید، از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

البته مراحل بالا از طریق دانلود اپلیکیشن همتا نیز قابل انجام است؛ ولی در حال حاضر این اپلیکیشن تنها برای سیستم‌عامل اندروید توسعه یافته و خبری از نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های آیفون نیست.

نحوه مشاهده‌ی IMEI روی گوشی

در مرحله‌ی دوم پس از حصول اطمینان از اصالت گوشی نوبت به تطبیق IMEI گوشی با کدی است که روی بسته‌بندی درج شده است. برای اینکار باید بسته‌بندی گوشی‌ هوشمند را باز کنید و پس از روشن کردن گوشی، کد #۰۶#* را بدون نیاز به فشردن کلید دیگری وارد کنید. نتیجه‌ی وارد کردن این کد در گوشی، نمایش کد IMEI روی صفحه‌ی نمایش است که می‌توان آن را با کد درج‌شده روی بسته‌بندی گوشی مطابقت داد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، اختصاص دو کد IMEI‌ منحصربه‌فرد برای گوشی‌های هوشمند دو سیم‌کارته است که باید هر دوی این کدها را برای استعلام اصالت گوشی چک کرد.

مرحله آخر ثبت یا رجیستر گوشی در سامانه همتا

پس از استعلام اصالت گوشی و چک کردن یکسان بودن کد IMEI ثبت‌شده روی جعبه با کدی که روی بسته‌بندی مشاهده می‌کنیم، نوبت به فعال کردن یا رجیستری گوشی می‌رسد. برای فعال کردن یا رجیستری گوشی‌ هوشمند مورد نظر باید یک کد فعالسازی توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار بگیرد. این کد فعالسازی ۶ رقمی و یکبار مصرف است. برای رجیستری می‌توان از سه روش ارسال پیامک، کد دستوری یا اپلیکیشن استفاده کرد.

در ادامه روش فعالسازی از طریق وارد کردن کد دستوری را تشریح می‌کنیم:

  • ابتدای کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کنید.
  • عدد مربوط به گزینه‌ی فعالسازی را وارد کنید.
  • سیستم از شما کد IMEI می‌خواد که آن را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • در مرحله‌ی بعد کد فعالسازی را وارد کنید.
  • در این مرحله باید شماره‌ی تلفن سیم‌کارت دستگاهی را که قصد فعالسازی آن را دارید، وارد کنید.
  • اطلاعات واردشده را تأیید کنید.

در مرحله‌ی آخر، پیامی دریافت خواهد کرد که موفقیت آمیز بودن فرایند رجیستری را اعلام می‌کند.

پس از آنکه مراحل اشاره‌شده را به‌صورت کامل طی کردید، گوشی شما رجیستر شده است. اگر بخواهید از سیم‌کارت دیگری را در این گوشی استفاده کنید، باید دوباره از طریق سامانه‌ی همتا و انتخاب تغییر مالکیت، این ویژگی را فعال وسیم‌کارت جدید را برای گوشی خود رجیستر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر شما میتوانید به سایت سامانه همتا وارد شوید و از قسمت های فعالسازی تلفن همراه و یا رجیستری موارد مورد نظر خود را بررسی کنید.

استخدام کارشناس فنی