گیگاهلپ سایت اطلاعات عمومی دیجیتال

پایگاه اطلاعاتی


کسب اطلاعات دیجیتال کامپیوتر و موبایل

استخدام کارشناس فنی
چگونه در اینستاگرام هک نشویم | امنیت اینستاگرام09 فروردین 1399بازدید : 3886

چگونه در اینستاگرام هک نشویم ؟

چه کارهایی باید انجام بدهیم و چه کارهایی نباید انجام بدهیم تا هک نشویم؟

چگونه در اینستاگرام هک نشویم

راه هایی که می توان امنیت حساب کاربری اینستاگرام خود را افزایش داد.

 

 

چگونه امنیت اینستاگرام را بالا ببریم

در این مقاله قصد داریم تمامی مواردی که برای امنیت حساب کاربری اینستاگرام نیاز است تا شما انجام دهید و هک نشوید را بدانیم و بطور کامل توضیح دهیم.

ابتدا بهتر است بدانیم که امنیت حساب های کاربری در همه برنامه ها به 2 بخش کلی تقسیم می شوند. قسمت اول مربوط به امنیت خود سیستم (بطور مثال امنیت خود سیستم اینستاگرام یا تلگرام و...) و امنیت مربوط به کاربران

 

امنیت سرور یا خود سیستم

در مورد امنیت سرور یا خود سیستم ما کاربران عملا کاره ای نیستیم و توانایی در تغییر آن نداریم و کاملا سمت صاحبان و برنامه نویسان سرور ها می باشد.

امنیت سرورها و سیستم هایی نظیر اینستاگرام و یا تلگرام و یا گوگل و غیره، همگی توسط الگوریتم های امنیتی طراحی شده اند و همگی نهایت تلاش خود را دارند که سیستمی غیر قابل نفوذ را به کاربران ارائه دهند. هرچند گاها ضعف های امنیتی در همه سیستم ها دیده می شوند و باعث نفوذ هکرها به سیستم آن ها می شوند.

 

امنیت مربوط به کاربران

این امنیت کاملا مربوط به ما می باشد و ما مسئول برقراری و پیاده سازی امنیت کافی برای حساب کاربری خود هستیم.

این تنظیمات را اگر بخواهیم با مثال مشخص کنیم به این صورت است که فرض کنید شما یک ماشین آخرین مدل با امکانات مختلف دارید، اگر شما برای ماشین خود دزدگیر و موارد امنیتی خاصی فراهم نکنید، حتی بهترین ماشین هم به سرقت می رود. پس در این زمینه مسئولیت با شماست که چقدر برای حساب کاربری خود امنیتش را قوی کرده باشید.

در زیر مواردی که باعث ارتقا امنیت اینستاگرام می شوند را با توضیحات کامل بیان خواهیم کرد.

 

موارد امنیت حساب کاربری اینستاگرام

  1. انتخاب کلمه عبور قوی
  2. اتصال حساب کاربری به یک ایمیل
  3. فعال کردن امنیت دو مرحله ای اینستاگرام
  4. استفاده نکردن از برنامه های جانبی اینستاگرام
 

انتخاب کلمه عبور قوی

کلمه عبور باید بیشتر از 8 حرف باشد و ترکیبی از اعداد و حروف باشد و حروف و اعداد حدس زدنی هم نباشند بطور مثال شماره موبایل یا شناسنامه یا اسم فرزند و...

بسیاری از کاربران بدلیل انتخاب کلمه عبور های ساده و قابل حدس زدن حساب های کاربری خود را از دست داده اند پس حتما در انتخاب کلمه عبور دقت داشته باشید.

 

اتصال حساب کاربری به یک ایمیل

با اینکار درصورتی که هرگونه مشکلی برای حساب کاربری شما پیش بیاید، شما از طریق ایمیل قابلیت پیگیری و رفع مشکل خود را خواهید داشت.

 

فعال کردن امنیت دو مرحله ای اینستاگرام

به این صورت که یا شماره تماس شما و یا دستگاه شما در سیستم اینستاگرام ثبت می شود و اگر شخصی دسترسی به حساب شما پیدا کرد و یا حساب کاربری شما هک شد، با فعال کردن این قسمت قابلیت استفاده از حساب کاربری شما را ندارد.

 

استفاده نکردن از برنامه های جانبی اینستاگرام

این مورد بسیار مهم است و عامل هک شدن 90 درصد حساب های کاربری اینستاگرام است.

حتما در اینترنت تبلیغات برنامه هایی نظیر فالوور رایگان و آنفالویاب ها و ... که بصورت رایگان و یا پولی سرویس دهی می کنند را دیده اید. این برنامه ها غالبا بصورت بد افزار هستند. به این صورت که شما از برنامه استفاده می کنید و راضی هم هستید چون کاری که میخواستید انجام شده، ولی در نظر داشته باشید که این برنامه ها عملا دسترسی کامل به حساب کاربری شما دارند و قادر به استفاده از تمامی امکانات حساب کاربری نظیر تغییر کلمه عبور و موارد امنیتی هستند.

پس به هیچ وجه از برنامه هایی بجز برنامه اصلی اینستاگرام استفاده نکنید و در نظر داشته باشید در صورتیکه شما از طریق این برنامه ها هک شده باشید، شرکت اینستاگرام هیچگونه تضمینی برای بازگشت حساب کاربری شما ندارد.

 

استخدام کارشناس فنی