گیگاهلپ سایت اطلاعات عمومی دیجیتال

پایگاه اطلاعاتی


کسب اطلاعات دیجیتال کامپیوتر و موبایل

استخدام کارشناس فنی
نکاتی برای صاحبان گوشی های اندروید ( ادامه )02 دی 1397بازدید : 4224

ترفند جدید : مصرف باتری گوشی خود را بهینه کنید.

نکاتی برای صاحبان گوشی های اندروید

مهم نیست که گوشی اندروید شما چه مدلی دارد و از چه نسخه ای از سیستم عامل اندروید استفاده می کند، چرا که همیشه راهی برای بهینه کردن و صرفه جویی در مصرف توان و باتری گوشی شما وجود دارد. برای این منظور بایستی ابتدا از میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی کم کنید.  استفاده از این ویژگی که تنظیمات سنسور نور گوش طوری باشد که نور صفحه را متناسب با شرایط نوری محیط تطبیق دهد، عاقلانه ترین روش برای صرفه جویی مصرف باتری گوشی است.

 

سنسور نور استفاده شده روی گوشی طوری طراحی شده است که شرایط نور لازم برای دیدن اشیا توسط چشم انسان را در نظر می گیرد.شما با توجه به شرایط محیطی که در آن قرار دارید به مسران متفاوتی از نور برای صفحه نمایش گوشی خود نیاز دارید.قبلا هم بارها گفته ایم که مهم ترین منبع برای صرف انرژی گوشی، صفحه نمایش گوشی است . همیشه از اینکه نور صفحه نمایش گوشی در کمترین میزان مناسب برای چشم تان تنظیم شده است، اطمینان حاصل  کنید.

ترفند اندروید

علاوه بر آنچه گفته شد، بیشتر واسط های کاربری در سیستم عامل اندروید، دارای مد و حالت صرفه جویی در مصرف باتری هستند که تحت عنوان Battery Saving Mode شناخته می شود. با استفاده از تنظیمات این بخش از گوشی میتوانید میزان نور صفحه نمایش را متناسب با نیازتان در هر محیط نوری تغییر دهید.برای مثال در گوشی های سونی حالتی به نام Stamina mode تعریف شده است که بهترین عملکرد نور صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می دهد و اگر شما از گوشی های سونی جدید استفاده می کنید می توانید همواره این مد را فعال کرده و از این قابلیت بهره ببرید و در مصرف باتری گوشی تان بیشترین صرفه جویی را داشته باشید.

 

میزان باتری و توان گوشی می تواند روی اجرا شدن برنامه ها و عملکرد گوشی شما تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین استفاده از نور زیاد صفحه نمایش در جاهایی که واقعا به این حد از نور نیاز است، اهمیت پیدا می کند.

از طرف دیگر گوشی های HTC دارای حالت Power Saver هستند که شما با فعال و یا غیرفعال کردن این قابلیت می توانید میزان استفاده صفحه نمایش از توان باتری را تنظیم کنید.برای اطلاع از بهترین گوشی های اندروید از نظر مصرف باتری می توانید مقاله ب بهترین های اندروید از نظر مصرف باتری را مطالعه فرمایید.

برای تنظیم میزان مصرف باتری روی گوشی اندروید خود به Setting بروید و با تپ کردن روی Battery  یا Power و یا کلماتی شبیه به اینها،  تنظیمات مربوط به استفاده برنامه های مختلف از باتری گوشی را اعمال کنید.

دسته بندی : اطلاعات موبایلی
استخدام کارشناس فنی